fredag 29 mars 2024

Fem en fredag

 

  1. En vän är i närheten och vill komma förbi. Hur lång tid behöver du innan du skulle kunna öppna dörren?
  2. Du hittar något på marken som ser tappat ut, vad gör du?
  3. Du vaknar plötsligt av att du står på en scen, med publik som väntar. Vad gör du?
  4. Ute på stan ser du en bit bort hur några försäljare vill sälja in något till förbipasserande. Vad gör du?
  5. På middag blir du serverad något du absolut inte tycker om. Hur reagerar du?

1. Jag skulle sucka men låta vännen komma direkt. Och sen säga: Ursäkta röran.

2. Går förbi oftast. Eller sätta upp det någonstans.

3. Skakar på huvudet och går av scenen.

4. Går förbi och säger nej.

5. Fy, vad pinsamt. Jag äter nog lite av det och tuggar sakta.

Frågorna kommer från Elisa.


4 kommentarer:

  1. Ibland tror jag att jag ska reagera på ett sätt i en situation, och sen gör jag något helt annat! Men det har man väl rätt till! 🤪

    SvaraRadera
  2. skulle inte påpeka "röran", vännen har knappast kommit för att städa.... har väl inte blivit bjuden på något oätbart.

    SvaraRadera
  3. svårt det där med att bli bjuden på mat en inte tål eller ogillar. jag försöker nog tugga i mig lite. gatuförsäljare besvärar mig inte. jag tittar och säger nej tack!

    SvaraRadera
  4. Tycker oväntat besök är kul men min man är tvärtom. Det kan bli lite konfliktfyllt :-)

    SvaraRadera