fredag 15 mars 2024

Fem en fredag

 

  1. Hur ser en vecka ut visuellt när du tänker på den? Den är fylld av framsteg i min strävan att få det rent och ordningsamt.
  2. I vilken ordning sätter du på dig kläder? Strumpor, tights, t-shirt och kofta
  3. Vad packar du för mycket av vid en kortare resa? Underkläder
  4. Hur ser din tvättstugerutin ut? Jag fyller en kasse med ljusa kläder, en med mörka och en med lakan. Sen tar jag den kassen som är fullast och går ner med i tvättstugan. Hänger gör jag uppe. Förutom lakan. 
  5. Hur ser dina bokhyllor ut? Röriga och dammiga. I den ena hyllan har jag böcker och i den andra står det prylar, prylar och prylar. Jag håller på med en flyttstädning fast jag inte ska flytta. Så det blir rensning och städning på djupet nu.


Jag har fått frågorna från Elisa. Du kan följa henne här.

9 kommentarer:

  1. Vaffö använder du inte tumlare?? Blir slät också, enkelt. Vi har väldigt lite ljusa kläder, makens vita skjorta efter konsert får jag ibland tvätta separat 🎷
    Jag håller på med döstädning, utan att dö. En del pynt fick barnbarnen till sin scoutloppis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bor i lägenhet och tvättstugan är väldigt sunkig. Tumlaren fungerar inte. Torkrummet tar en hel dag att få lakan torra.

      Radera
  2. Skoj att läsa dina svar. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag antar att den vackra trappen med blomstren leder hem till ditt välstädade hus! Jag saknar inte dammiga böcker, men när jag läser vill jag ha riktiga böcker i handen, inte någon läsplatta. Ljudböcker håller jag på att lära mig lyssna på, ibland är det si och så med koncentrationen bara, men det är så praktiskt när man kan göra annat samtidigt.Ha en skön helg, Falun är proppfullt av skidentusiaster nu när världscupavslutningarna pågår, läktarna fulla av publik idag trots hällregn!

    SvaraRadera
  4. Det är väl egentligen den enda fördelen med att flytta, man får ordentligt utrensat. Jag har fortfarande kvar en del som måste packas upp och rensas ur från min sista flytt, mest lådor med saker jag inte ens saknat, ändå går det inte bara att kasta dom, klart jag måste titta i dom innan.

    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  5. En lång rad av våra bokhyllor har glasdörrar, det gör dammansamlingen lite mindre påfallande ... men rörigt, jo då! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. har absolut inte plats med några prylar i mina överfulla, dammiga bokhyllor. fantastiskt fin bild på trappan. har du tagit den själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har hittat den på nätet.

      Radera
  7. Fråga nr 1 känns som att jag skulle kunna svara så också, även om jag inte lyckas alla gånger.

    SvaraRadera