fredag 22 mars 2024

Fem en fredag

Vilket ord på fem bokstäver beskriver ditt humör idag?

Glädje. Trots ont i ett knä, i höften och njurarna så är jag glad för jag mår bra för övrigt. Och kan röra mig obehindrat. Jag vet att det kommer att ändra sig men än är det liv i gumman.

Vilka fem ord beskriver planerna för din helg?
            
Städa. Matlagning. Diska. Måla. Sy.

Nämn fem adjektiv för att beskriva din vecka
              
Glad. Lugn. Drömsk. Handarbetsvänlig. Produktiv.

Vilka fem saker ser du i din närhet?
               
Snart utslagna påskliljor. En skål med skumägg. En kopp te. Mitt handarbete. Min hund.

Vilket av dina fem sinnen är starkast?
               
Känseln. Just intuitiviteten är stark. 


Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag. Elisas frågor hittar du här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar