måndag 19 februari 2024

Nagellack

I många år har jag köpt nagellack som en galning. När jag jobbade hade jag långa, fina, välskötta naglar. Efter pensionen så har jag vanligen naglarna kortklippta och omålade. Men när jag skötte mina naglar så fick jag till slut ge mig själv köpförbud på nagellack för det kunde hända att jag kom hem med en flaska som jag redan köpt. Nyligen. 

Nu går jag igenom mina nagellack och ser vilka som är kladdiga och inte ska sparas på. Här har jag målat alla naglar i olika färger. Det blev snyggt tycker jag. Men det var för att kolla lacket. Nu kunde jag kolla tio olika lack på en gång. 

Men chocken när jag ser hur rynkiga händerna ser ut. Nåja, jag är gammal så det är förväntat.


 

1 kommentar:

  1. Dina händer är vackra. De har följt dig ett helt liv, tänk på det. Vet inte när jag använde nagellack sist. Det är nog flera år sen.
    Men det var många fina färger där.

    SvaraRadera