måndag 12 februari 2024

Mår bättre men gnäller ändå.

Några rader från sjuksängen. Nej, jag skojar bara. Jag mår mycket bättre. Det enda är att min ischias som satt på högra sidan nu har flyttat till den vänstra. Men det är okej. Det går över.

Jag undrar om en sak, bara. Hur kan jag sova så mycket? Igår vaknade jag kl. 14 (!) och la mig i vanlig tid på kvällen. Sen sov jag gott hela natten och vaknade runt 11 idag. Det kanske är en rest från att jag varit sjuk?


Imorgon är det semmeldagen. Eller fettisdagen. Läs som fet-tisdagen. Inte fettis-dagen. Ordet semmeldagen är bättre tycker jag. Gillar du semlor? Det gör inte jag. Jo, semmelwrapen på bilden kan jag äta. Den är supergod. Alla andra mår jag illa av. 


Det är kallt och trist ute fortfarande. Ja, jag vet att det är februari och då är det vinter. Men oj, vad jag längtar efter ljus och värme. Jag tycker att den längtan blir större ju äldre jag blir. Jag känner av tröttheten och bristen på ljus. Och jag fryser hela tiden. Är det lika illa för er?


3 kommentarer:

  1. Blev ju nyfiken nu så jag måste ju hit och kika. Fin blogg du har. Hoppas du blir frisk ordentligt nu. Kram från grannlandet.

    SvaraRadera
  2. En förkylning drar ut på tiden men jag känner mig bra nu. Jag trodde du visste att jag bloggar? Har ju t.o.m. lagt till en länk till din sida. Kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Ja det har varit en tuff vinter tycker jag. Jag är också så himla trött men det är väl bristen på dagsljus som du säger. Hoppas du snart känner dig bättre! Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera