söndag 25 februari 2024

Bok och bricka

Det här är vad som händer när man läser boken "Au Revoir, Agneta" av Emma Hamberg. Jag köpte den på bokrean och blev positivt överraskad. Den handlar om Agneta som är i femtioårsåldern och bor i ett nunnekloster i en liten by i Frankrike, för att ta hand om Einar. En åttioårig konstnär, bög och med senil demens. Jag älskar deras konversationer och hans inställning till livet. 


Vad händer då? Jo, det måste bli en ost- och charkbricka och vin. Man bara måste ha det. Boken kräver det. Jag kan bara säga: Läs den!



2 kommentarer:

  1. Jag ha läst den boken också, eller lyssnat rättare sagt. Jag blev också sugen på ost- och charkbricka efter det och sedan köpte jag hennes bok "Au pif "med berättelser och recept. Ett kapitel handlar om ost :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst blev man sugen. En jättebra bok, tycker jag. Och tack för tipset om Au pif. Ska kolla efter den.

      Radera