torsdag 16 februari 2023

Ögonoperationen klar

Igår var jag alltså i Täby centrum och opererade mitt högra öga. Det gick väldigt bra och direkt efteråt så såg jag klarare än jag någonsin gjort. I alla fall i vuxen ålder. Jag inser att jag har gått som i en dimma sista tiden. Nu kan jag t.o.m. se hurdan lampa de har i fönstret i huset mitt emot. ☺

När vi åkte hem så var ögat ömt och irriterat och jag satt mest och blundade. Sen la jag mig redan halv nio på kvällen för jag hade inte fått så många timmars sömn natten innan. Och vad skulle jag uppe att göra? Jag kunde varken se på tv, datorn, handarbeta eller läsa. Ögat var jättekänsligt för ljus.

Täby centrum var ju helt fantastiskt. Så fräscht och fint och så många butiker och restauranger. Jag blev helt snurrig av att gå där och till slut fick det bli en varmkorv på Pressbyrån. Men jag ska tillbaka och operera andra ögat på onsdag och då har jag sett ut några butiker jag ska besöka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar