fredag 24 februari 2023

Ögonoperation del 2

Nu är andra ögat också opererat och allt har gått bra. Jag ser utan glasögon nu och det gör mig lite förvirrad för jag har haft glasögon i över 60 år! 

Men nu provar jag mig fram. Jag har diskat och bakat idag och det gjorde jag utan glasögon. Jag ser på datorn utan men på tv med. Skillnaden från förut är att jag behöver inte sitta 1 dm från skärmen. 

Jag har droppar i båda ögonen tre gånger om dagen och det ska fortsätta i tre veckor till. Efter det får jag börja sminka mig. Och jag undrar hur man är funtad när man längtar efter smink. Jag använder aldrig smink!

Det är lite som att man längtar efter att få städa när man ligger med hög feber. Varför vill man göra det man inte kan?

Nu ser jag framåt. Nya glasögon t.ex. Och våren. Sommaren. Vad längtar du efter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar