onsdag 31 augusti 2022

Nattpåhälsning

I går natt så ringde det på dörren halv ett!!! Astrid väckte nog hela huset. När jag öppnade dörren så stod ... något ... där. Tjej? Kille? Gothare? Den lutade sig mot väggen och stirrade tomt på mig med stora, mörka ögon. Den verkade hög som ett hus.

Jag sa hej men fick inget svar så jag stängde dörren. Först av allt, jag skulle inte ha öppnat så sent. Utan frågat genom dörren vem det var. 

Jag blev väldigt oroad av detta. Det tog ett tag för Astrid att varva ner och jag somnade inte förrän runt fyra på morgonen. Jag kände mig väldigt stressad och otrygg. 

Vår port är trasig så den står vidöppen dygnet runt. Dessutom har vi ingen belysning i trappen. Nu har jag sagt till hyresvärden om vad som hände. De har beställt ny port och jag hoppas att belysningen kommer igång snarast. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar