onsdag 31 augusti 2022

Blodtryck

Jag har högt blodtryck. Det har jag medicinerats för i trettio år. Vad jag inte visste var att om man äter en viss sorts medicin och har diarré eller kräkningar så får man inte ta den medicinen. Nu gjorde jag det och mitt blodtryck sjönk rejält. Därav att det flimrade framför ögonen och att jag sov hela tiden. Läkaren på vårdcentralen lyckades lösa gåtan. Så nu har jag slutat med bt-medicin för tillfället. 

Jag är också förstoppad. Magen ser ut som en ballong. Men den har kommit igång så smått. Och jag kan äta igen. 

Något som var lite kul var att jag googlade på lågt blodtryck. "Det drabbar långa, smala och unga personer." Jag är 70 år, 153 cm och överviktig. Så inte en siffra rätt men tack för boosten av självförtroendet 1177. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar