måndag 9 september 2024

Måndag

Måndagar sorterar jag min medicin. Jag äter många tabletter för jag har flera sjukdomar. 


Bl.a. högt blodtryck som väl de flesta har. Sen har jag lågt kaliumvärde men det ligger på en bra nivå nu när jag äter medicin. Och så är det blodcancer. Nej då. Det låter värre än det är. Så länge jag tar min medicin så kan jag leva ett fullgott liv. Och mina värden är jättebra. Jag har haft tur.


Det här är en dagsranson. Plus att jag tar två till på kvällen innan jag lägger mig. Så tolv tabletter om dagen. Det är det värt när man får leva ett tag till. 


3 kommentarer:

  1. Ingen dålig dos det där. Jag har kunnat slutat med blodtrycksmedicinen. Gått ner nästan 20 kg i vikt. Ha en sköner eftermiddag och kväll nu. Kram.

    SvaraRadera
  2. Så bra att dina mediciner fungerar bra och gör ditt liv bättre! Jag äter 6 mediciner per dag, har gjort i många år så jag är van och mår skapligt.Jag sorterar också varje vecka, dessvärre har jag två tabletter som är så små att jag knappt kan hantera dem när jag trycker ut dem ur folien. Finns de som har det värre än vi, eller hur? Kramiz

    SvaraRadera
  3. Ja det är några stycken men det är det ju värt som du säger. Själv har jag 3 stycken, mot blodtrycket och hypotyreos.

    SvaraRadera