onsdag 13 februari 2019

Uppdatering

Nu var det återigen en tid sen jag skrev sist. Och lite har hänt. Först, jag har inte Parkinsons. Tack och lov. Blev grundligt undersökt och de kunde inte konstatera sjukdomen men "kom tillbaka om det blir värre".  Jag är glad om jag slipper.

Jag har börjat "jobba". Och fått en cirkelledarutbildning. Det är så att det finns en lokal i källaren i vårt hus. Studieförbundet Vuxenskolan hyr den och en kompis till mig ska jobba för att fylla upp lokalen med aktiviteter. Jag blev tillfrågad om jag ville hjälpa till i lokalen. Låsa upp, låsa, koka kaffe, städa, ja, vara en mystant helt enkelt. Och jag tyckte det lät trevligt. Så nu jobbar vi för att det ska bli aktiviteter men det går trögt. Hittills har vi ett snack-café och en pysselgrupp. Den senare är mycket populär. Snack-café betyder att man sitter och pratar och fikar. Om inte vi lyckas med detta så kommer SV att lägga ner och det är tråkigt.

Jag har drömt om min mamma så gott som varje natt ett tag nu. Orsaken är nog att på söndag skulle hon ha fyllt 100 år!!! Min älskade mamma. Hon skulle ha hatat det. 

Igår var jag så arg. Det var stopp i avloppet - igen. Och jag fick tjata och bråka på hyresvärden. Nu är jag rätt trött på dem och har börjat kolla efter en ny lägenhet. Jag som flyttat så mycket i mina dar, jag vill rota mig. Men jag blir så irriterad på mycket här i huset så jag känner att det är dags att dra. Vi får se hur det går. Att hitta en lägenhet är inte det lättaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar