måndag 10 juni 2024

Depp, scamx2, rensning.

Nu bryter jag sommarlovet en stund. Ute vräker regnet ner och det är bara 12 grader. Svensk sommar?

I går morse vaknade jag och kände att jag inte ville gå upp till mitt trista liv. Jag ville fortsätta sova men har man hund så är man så illa tvungen att gå upp. Resten av dagen var jag heldeppig. Inget var kul. Samma, samma varje dag. Hundpromenad, diska, handla, laga mat. 

Röran här hemma gör även att jag mår dåligt psykiskt. Jag vet. Det är ju bara att rycka upp sig och ta tag i livet. Jag har ingen mamma som kommer på roligheter för mig att göra. Jag måste själv. Och som tur är så har jag stor självkännedom. Jag tillät mig en deppardag igår men idag tar jag mig i kragen.  

Jag läser Underbara Claras blogg varje dag. Idag skrev hon om #blockout24. Att man scammar influencers som inte tar ställning till kriget i Israel/Palestina-frågan. Beyonce har förlorat tvåhundra tusen (!) följare för att hon inte tagit ställning. Jag undrar bara: Vem/vilka har startat #blockout24? Med vilken rätt scammar hen andra människor? Det är väl min rättighet att skriva vad jag vill på min blogg och instagram? Än sen om jag lever i min egen lilla bubbla? Med ålderns rätt lever jag som jag vill. Jag tänker inte bli politiskt korrekt. Visst, det som händer är för hemskt. Men det kan jag läsa om i tidningar och diskutera med vänner. Ingen ska tvinga mig att skriva om det på sociala medier. Så sluta anklaga folk som inte lever som just du gör. Eller tänker som du tänker.

Idag har jag blivit scammad två gånger. När jag vaknade hade jag ett mail om att ett paket var på väg till mig och en länk där jag skulle skriva in rätt adress. Jag väntar på ett paket men vet att jag har rätt adress. Telefonnumret det kom ifrån började på +84 vilket är Thailand. Och därifrån väntar jag inget paket. 

Sen fick jag ett meddelande i messenger från en kompis att jag skulle skriva in mitt telefonnummer. Hon behövde kod från fem kompisar. "Fake" skrev jag och fick till svar "Fuck you". Vilket min kompis aldrig skulle säga till mig. Att de orkar!

Varför ska det vara så svårt att komma igång med rensningen. Jag har tre bord som ska rensas. Dels två av satsborden framför soffan, dels det blå slagbordet som ska till köket och som nu ockuperas av mina målargrejor. Jag har tittat flera dagar på bordet och mentalt gått igenom hur jag ska gå tillväga. Men jag måste nog sparka mig själv i baken för att ta tag i det. Och ta fram dammsugaren. Astrid fäller nu så mycket att jag inte kan besöka en granne utan att hon får astmaanfall!!! 

Nej, nu får det vara slut på allt gnäll. Ha en jättefin sommar alla godingar!



2 kommentarer:

  1. Jag föll genom ett stort svart hål när Daniel dog, min vovve alltså. Jag sörjer varje dag, gråter en skvätt varje dag, men nu efter snart fyra månader känns det aningen lättare. Tidigare har jag alltid ersatt hundar som dött, nu tycker jag att jag är för gammal och inte orkar börja med en ny vovve längre. Jag är ganska duktig på att aktivera mig, är så glad att jag bor i en stad nu då det blir för jobbigt att bara traska i skogen. Hoppas du också hittar orken och lusten, avsätt en halvtimme varje dag då du tar tag i rensningen och sen är du ledig för att göra vad du vill. Kanske tar det längre tid, men tid är ju det enda den fattige har! Nu ska jag titta vidare på friidrotten. Ha det gott, nu har jag din adress, länka gärna till facebook när du bloggat så ser jag det.

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt är bra med dig! Jag håller med föregående om att du kanske ska avsätta en halvtimma - timma varje dag för att rensa. Det blir ju en rätt skön känsla efter att man blivit av med lite saker tycker jag. Vi har flyttat en del på senare år och då blir det automatiskt att man rensar bort lite men ändå fylls det ju på rätt snart.Lycka till och trevlig helg!

    SvaraRadera