fredag 24 maj 2024

Sommarlov

Nu har jag beslutat mig för att ta sommarlov från bloggen, instagram och facebook. Jag kommer att spela mina spel, Klondike och Hedgies, lite halvhjärtat. Dvs. underhålla spelen. Jag kommer att fortsätta läsa andras bloggar. Instagram kommer jag också titta på lite då och då. 

Under sommaren ska jag ta tag i min lägenhet som jag sagt i så många år nu, att jag ska göra. Jag har börjat men blir alltid avbruten av något. Hälsan t.ex. 

Och så ska jag fundera på om jag ska fortsätta med bloggen i höst. Det är inte kul att skriva när ingen läser. Kanske jag återkommer med bloggen som den är nu eller så kanske jag hittar på något nytt med den. Eller helt enkelt lägger ner. 

Detsamma med instagram. Där måste jag bestämma mig för en inriktning och hoppas på fler följare. Eller lägga ner.

Under sommaren ska lägenheten gås igenom. S.k. döstädning. Rensa, rensa, rensa. Det är tanken.  Städa ordentligt, möblera om och även ta tag i källaren.

Men jag ska även försöka njuta av sommaren. Den är ju så kort. Jag kommer ta ut Astrid på långa promenader utmed ån. Det är så vackert där. Får jag upp konditionen så kanske jag orkar ta mig till skogen också. 

Om det nu är någon som läser min blogg så önskar jag er/dig en riktigt skön och härlig sommar.




2 kommentarer:

  1. Hej! Jag läser din blogg, började när du lämnade en kommentar hos mig och sedan började jag följa dig.
    Jag har nog inte heller så många läsare, inte som kommenterar i alla fall. Jag skulle gärna vilja ha en gilla-knapp, men vet inte hur man gör för att få det. Tror det är enklare att lämna ett avtryck att man läst.
    Hur som helst, tråkigt om du slutar blogga. Du får känna hur det känns efter sommaren.
    Jag önskar dig en skön sommar och hoppas vi hörs igen till hösten!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag åter hittat till dig. En paus kan ju vara bra ibland, se om man blir sugen att fortsätta. Jag tycker ett enkelt sätt att få lite flera kontakter är att gå med i något av temorna som man kan delta i varje vecka. Nu är några temabloggar pausade under sommaren, men fem-en-fredag , Söndagssmakbit med böcker och skyltsöndag samt Åkes hoppa-på-tåget är alla roliga teman där man får fundera lite. Du hittar länkar till dem alla hos mig om du vill testa. Nu ska jag läsa nyaste inlägget också, sen ska jag heja på finska tjejerna i stavfinalen.

    SvaraRadera