måndag 7 oktober 2024

Vad jag gör på datorn och facebook

När jag vaknar så går jag på toa, klär på mig och går ut med Astrid. Sen gör jag frukost och sätter mig framför datorn med den. Facebook öppnas direkt och så här är min rutin:

Kollar om någon fyller år och skriver en grattishälsning.

Kollar igenom minnen. Delar om det är något roligt.

Scrollar lite.

Spelar Klondike.

Öppnar spelsidan och spelar Klondike där också.

Spelar Hedgies.

Går tillbaka till normala sidan och scrollar.

Kollar tidningarna.

Öppnar bloggen och kollar vad Underbara Clara har skrivit.

Scrollar.

Skickar meddelande till dottern och frågar om hon ska handla.

Scrollar.

Lägger patience.

Kollar hela tiden i Kontaktlistan vem som är inne.

Spelar Mahjong.

Scrollar.

Kommer på en fråga och googlar. 

Kollar tidningarna.

Kollar webb-tv om något går att kolla på.

Scrollar.

Kollar en serie i några timmar.

Scrollar.

Går in på spelen och kollar om något ska åtgärdas.

Kollar tidningarna.

Scrollar.

Lägger patience.

Scrollar.

Stänger av.

Jag sköter annat samtidigt. T.ex. handlar, lagar mat, har tvättstugan, går ut med Astrid osv.

1 kommentar:

  1. Det var väldigt längesen jag spelade på datorn, minns för många år sedan då Farville kom! Jisses man skulle ju in och så och skörda hela tiden, gjorde man inte det så vissnade allt! Numera har jag kommit ifrån spelandet o läser mer och målar mer. till o med korsorden har kommit i skymundan men dem hoppas jag plocka fram när höstrusket sätter in på allvar. Vi har då inga problem att fylla dagarna!

    SvaraRadera